
Juho Kurki sijoittui miesten ilmakiväärissä 19:nneksi, kun Euroopan kisat jatkuivat maanantaina helteisessä Minskissä. Emmi Hyrkäs oli naisten ilmakiväärissä 24:s ja Jenna Kuisma 28:s. Trapin parikilpailussa Suomi oli 18:s. (lisää…)

Juho Kurki sijoittui miesten ilmakiväärissä 19:nneksi, kun Euroopan kisat jatkuivat maanantaina helteisessä Minskissä. Emmi Hyrkäs oli naisten ilmakiväärissä 24:s ja Jenna Kuisma 28:s. Trapin parikilpailussa Suomi oli 18:s. (lisää…)
Ampumaurheilijoiden jokakesäinen golfkilpailu Kymppigolf pelataan Porin Kalafornian golfkentällä (PGK) maanantaina 5.8. klo 11. Kilpailuun voi ottaa osaa kuka tahansa Ampumaurheiluliiton jäsenseuran ja golfseuran jäsen.
Kilpailumuotona on pistebogey. Kenttä on suistoalueella, joten siinä ei ole mäkiä. Kilpailuinfo on klo 10.30 klubilla ja ensimmäinen lähtö 11.00 (arvio).
Osallistumisoikeus: SAL:n seuran jäsenyys ja golfseuran jäsenyys sekä SAL:n kutsuvieraat.
Ilmoittautuminen 21.7.2019 mennessä: maarit.lepomaki@luukku.com tai 040 504 1612. Kerro SAL- ja golf -seura sekä hcp.
Kaikkia ilmoittautuneita pyydetään tuomaan mukanaan pieni palkinto, joita jaetaan kaikille sen mukaan, kuin niitä riittää.
Hinta on noin 60 euroa. Harjoituspoletti, tulokahvi ja munkki sekä kevyt lounas kisan jälkeen kuuluvat hintaan.
Caddiemasterin yhteystiedot: 02-6303888
Käyntiosoite: Kalafornian golfkenttä, Kalaforniantie, 28100 Pori (5km keskustasta Vaasantien varrella) www.kalafornia.com
Trap-ampuja Teemu Ruutana oli hyvässä vireessä kansainvälisessä haulikkolajien Junior Cupissa Italian Porpetossa, kun hän ampui peruskilpailussa toiseksi ja finaalissa kuudenneksi. Skeetissä Oskari Lehtimäki uusi finaalipaikasta ja oli seitsemäs. Suomen molemmat joukkueet nappasivat pronssia.
Liikkuvan maalin EM-kilpailuihin valmistautuva suomalaisnelikko osallistui juhannuksena Ranskan-leirinsä ohessa maan mestaruuskilpailuihin Lingolsheimissa Strasbourgin kupeessa.

Olipa jännittävä päivä Minskin Euroopan kisoissa, sillä kaksi suomalaisnaista ampui trapin finaalissa ja kamppaili jaossa olleesta olympiamaapaikasta Tokioon 2020. Paikkaa ei kuitenkaan tullut, kun Espanjan Fatima Galvez voitti suomalaiset. Marika Salmi sijoittui neljänneksi ja Satu Mäkelä-Nummela viidenneksi. Vesa Törnroos oli miesten trapissa 32:s. (lisää…)

Suomi sijoittui ilmakiväärin parikilpailussa 27:nneksi, kun ampumaurheilun ensimmäinen kilpailupäivä ammuttiin lauantaina Valko-Venäjän Minskissä järjestettävissä Euroopan kisoissa. Satu Mäkelä-Nummela on naisten trapissa ensimmäisen päivän jälkeen kuudentena. Marika Salmi jatkaa kisaa 11. sijalta. Vesa Törnroos on miesten kilpailussa 32. sijalla. (lisää…)

Euroopan kisojen avajaiset ovat tänään Valko-Venäjän Minskissä. Ampumaurheilu alkaa huomenna lauantaina. (lisää…)

Euroopan kisat alkavat perjantaina Valko-Venäjän Minskissä. Kisoihin osallistuu kymmenen suomalaista ampumaurheilijaa. (lisää…)
Ohessa ovat viikonlopun Aarhusin Masters -kilpailun tulokset . Kaksi ensimmäistä kilpailua olivat EM-näyttökilpailuja.
– Riku Koskela ampui ensimmäisessä 50m pienoiskiväärin 3×40 ls kilpailussa tuloksen 1162, joten hänellä on nyt EM-keskiarvo saavutettu. Muita rajan ylityksiä ei tullut, SAL:n valmennuksen johtaja Per-Ole Lindell summasi.
Tulokset:
Master Day1 2019
Master Day2 2019
Huhmarin ilta 2019
Juniorit Oliver Lind ja Oliver Ojansuu ylsivät kymmenen joukkoon Compak Sportingin EM-kisoissa Kreikassa Evian saarella PSACHNA Shooting Clubilla. Kisoihin osallistui yhteensä noin 400 ampujaa.
Suomella oli joukkueita sarjoissa juniorit, naiset ja miehet. Juniorit ja naiset jäivät joukkueina harmittavasti mitalista sijalle neljä. Yksilösuorituksissa tuli onnistumisia ja uusia henkilökohtaisia ennätyksiä.
Open-sarjassa Juha Manninen ja Tero Rantonen olivat mitalissa kiinni ennen viimeisiä sarjoja. Naisten sarjan paras suomalainen oli Liina Laine.

Juniori Lind oli ensimmäistä kertaa EM-kisoissa, kuten myös toinen juniori Mattias Blomster.
– Erittäin opettavainen ensimmäinen arvokisa, joka sujui pääosin hyvin, ja tulos ok. Antoi uskoa siihen, että maailman huiput ovat saavutettavissa ja vaatii hieman enemmän rutiinia 4 pvän kisan kestävyyden suhteen, Lind sanoi.
Kokemuksesta nautti myös Blomster.
– Tosi hyvät fiilikset! Jännitävää ja stressaavaa kun ensimmäistä kertaa edustusjoukkueessa ja olisi pitänyt pystyä parempaan. Iso juttu minulle ja hieno reissu kaikenkaikkiaan. Mahtavaa että sain olla mukana, Blomster.
Myös Ojansuu oli reissuun tyytyväinen.
– Kisat oli hyvin järjestetty ja radat sopivan vaativia. Ampuminen oli vähän haastavaa kuumuuden takia, Ojansuu sanoi.
Kuvat: Ann-Catherine Sandås
